Известие

Collapse
No announcement yet.

Датчик на Хол + ЕКУ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Датчик на Хол + ЕКУ???

    След доста премеждия остана да попитам тук. Тръгнах да сменям датчика на хол(датчик на разпределителния вал) и от там се вкарах във филм. Само да уточня, че въпреки грешката, че датчика не работи, колата си вървеше прекрасно, но ....

    1.Смених датчика с нов. Колата се пали и регистрира грешка. ДАТЧИК ВАЛ!!! Започва разправия по връщането на датчика и т.н., защото явно е дефектен.

    2.Слагаме работещ датчик втора ръка, колата пали и работи ОК, минавам 5 км и баааам лампата светва, газта не функционира, колата не върви, само пали и поддържа странни обороти и се самофорсира и загасва и т.н. Понеже постоянно стърже моторчето на празен ход решаваме, че е от него. Така и така имаше и нестабилни обороти на прзен ход и се знаеше, че нещо не е наред това моторче.

    3.След много чудене се установява, че проблема не е в моторчето, а пак в датчика! При откачане на буксата за тъпия датчик, мотора заработва като нов. Оборотите са стабилни, върви чудно, никакви ядове. В момента в който се закачи датчика, всичко умира?!

    Та имам два въпроса:

    1. Защо се получава така при положение, че карах 2 месеца без грижи с неработещ датчик? Може ли ЕКУ-то да се е преебало и от него да идва проблема с датчика?

    2. Каква функция изпълнява тоя датчик, след като колата върви чудесно и без него?
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

  • #2
    Колега сам ли си се чудил за датмика или с някой друг? Как го мерихте оригиналния като реши, че не е в ред. Само по грешката която виждате или го премерихте и с мултицета? Ако искаш ми пиши на icq.
    Alfa Romeo 146 1.6TS '97
    За мерси, не ме търси!

    Comment


    • #3
      не,колегата беше при нас,и датчика е мерен не само с мултицет,ами и на диагностиката изписва(ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ,ПЪЛНО КЪСО КЪМ Б-)от там с осцилоскопа,напрежение в нормите,сигнал от датчика йок,права черта,умрел

      а м-у другото този датчик е за да подава инфо на компа кой ред бубини да пуска,а като го нема влиза в авариен режим и работи по зададена таблица
      145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от drigata
        не,колегата беше при нас,и датчика е мерен не само с мултицет,ами и на диагностиката изписва(ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ,ПЪЛНО КЪСО КЪМ Б-)от там с осцилоскопа,напрежение в нормите,сигнал от датчика йок,права черта,умрел
        А колега, сегашния датчик пак ли дава такава грешка и права черта, че забравих да ви питам? Първия, който сложихме беше така, но втория пак ли така дава?
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #5
          а м-у другото този датчик е за да подава инфо на компа кой ред бубини да пуска,а като го нема влиза в авариен режим и работи по зададена таблица
          В грешка сте двамата. Сигнала за искрообразуването се взима от датчика на коляновия вал, а този има по-друг смисъл.

          Последния датчик, който е работил и е откаал и сега е на колата, но откачен дава ли грешка и мерен ли е накрая.
          Alfa Romeo 146 1.6TS '97
          За мерси, не ме търси!

          Comment


          • #6
            когато настъпеш ряско колата забива ли на около 2500 оборота.моята правише така и деня вав коъто рвших да го сменям колата се оправи съма.този датчик има ли влияние на това колко гори колата,че от тогава ми се дигна расхода бая.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от n.ianev
              когато настъпеш ряско колата забива ли на около 2500 оборота.моята правише така и деня вав коъто рвших да го сменям колата се оправи съма.този датчик има ли влияние на това колко гори колата,че от тогава ми се дигна расхода бая.
              Не ми забива, ускорява си нормално от 900 до 7000 оборота . Разхода също мисля, че е нормален.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment

              Working...
              X